Dieta redukcyjna

Dieta redukcyjna to całkowite przeciwieństwo wszystkich diet cud. Jej podstawowym założeniem jest obniżenie kaloryczności całodziennego jadłospisu o 500-1000 kcal poniżej całkowitego zapotrzebowania organizmu na energię. Ilość kalorii, o jaką należy obniżyć wartość energetyczną posiłków, jest zależna od wyjściowej masy ciała. Dieta redukcyjna opiera się na zasadach zdrowego żywienia i jest raczej wzorem stylu życia.

Po ustaleniu zapotrzebowania kalorycznego trzeba jeszcze stwierdzić, jak bardzo możemy zredukować kaloryczność swojego jadłospisu, aby nie odczuwać zbyt mocno głodu. Dla osób, które chcą schudnąć kilka kilogramów, najwłaściwsze będzie obniżenie kaloryczności o maksymalnie 500 kcal. Jeżeli natomiast występuje duża nadwaga, wskazana jest redukcja kalorii. W dietę redukcyjną trzeba wchodzić stopniowo, najlepiej zmniejszając kaloryczność jadłospisu o 100 kcal dziennie, aż do osiągnięcia ustalonego deficytu. Tylko deficyt kalorii spowoduje, że zaczniemy spalać tkankę tłuszczową. Aby pozbyć się 1 kilograma tłuszczu, musimy spalić 7000 kcal, czyli 1000 kcal dziennie, jeśli mamy w planie gubić kilogram tygodniowo (500 kcal dziennie, jeśli chcesz chudnąć 0,5 kg tygodniowo). W diecie redukcyjnej zaleca się spożywanie 4-5 posiłków w ciągu dnia
w regularnych odstępach czasu co 3-4 godziny.

Jako posiłki traktujemy małe przekąski między śniadaniem, a obiadem. Dlatego ważnym elementem jest zaplanowanie posiłków. Według zaleceń energia w posiłkach powinna być rozłożona następująco:

  • 4 POSIŁKI: śniadanie 25%, II śniadanie 15%, obiad 35%, kolacja 25%
  • 5 POSIŁKÓW: śniadanie 20%, II śniadanie 15%, obiad 30%, podwieczorek 15%, kolacja 20%

Przebywając na diecie redukcyjnej przede wszystkim trzeba wykluczyć z jadłospisu produkty absolutnie „niedietetyczne”, czyli fast foody, słodycze, żywność wysoko przetworzoną, produkty typu instant, napoje gazowane, słodzone i barwione, słone przekąski, tłuste mięsa. Jadłospis powinno się opierać na warzywach, półtłustym nabiale, rybach, chudym mięsie, wprowadź też owoce, ale w ilości 200-300 gramów dziennie. Ważna jest również obróbka termiczna. Unikaj smażenia i duszenia w tłuszczu. Wybieraj pieczenie, gotowanie, gotowanie na parze. Przyrządzaj mięso i ryby na patelni grillowej, a sól zastąp ziołami. Pamiętaj o wypijaniu wody w ilości przynajmniej 1,5 litra dziennie.

Kliknij na zdjęcie poniżej i poznaj inne produkty z naszej oferty: